خوش آمدید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت ماه، 1403
چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

دروغ 13: سايت آچمز واگذار و سپس هك شد!

 
دروغ سيزده :

سايت آچمز واگذار

و سپس هك شد !



 ابتدا دروغ سيزده سال 1388 سايت آچمز در روز دوازدهم فرودين ماه با اين جملات آغاز شد :
 
 
خبر فوري : سايت آچمز واگذار شد
 
بوديم و كسي ياد نمي داشت كه هستيم  ...  باشد كه نباشيم و بدانند كه بوديم
 
لحظاتي پيش سايت تخصصي شطرنج ايران به مبلغ 21 ميليون تومان به فروش رسيد
 
بر طبق اين قرارداد، سايت آچمز حداكثر تا 20 فرودين ماه جاري به صاحبان جديد خود تحويل خواهد شد
 
به زودي : آخرين روزنوشت مدير (گاهي براي ماندن بايد رفت!)  
 
اخبار بيشتر به زودي!
 
 
 
 
سپس در روز سيزدهم دروغمان را كامل نموديم !! : 
 
 
 
لينك مشاهده صفحه اول به ظاهر هك شده سايت آچمز !
 
 
 
 
 
شما را دعوت به مشاهده دروغ سيزده سال 1387 مي نمائيم :
 
 خبرداغ : فدراسیون شطرنج در آتش سوخت !!!
 
 
 
 
 
 
اين دسته گل زيبا تقديم به همه آناني كه از شنيدن اين خبر ناراحت شدند
 
در سال جديد نيز دعاي خير خود را از ما دريغ نكنيد
 
 
 

دروغ سيزده چيست !؟

منبع : وبلاگ زنگوله

خوب حتماً چیز هایی راجع به دروغ سیزده یا همان اول آپریل می‌دانید. در این روز مردم خیلی از کشور ها به عنوان یک رسم به همدیگر یک دروغ درست و حسابی می‌گویند که البته شرکت های بزرگ و حتی رسانه ها هم از این موضوع عقب نمانده و یک دروغ جنجالی به مردم می‌گویند. البته همین دروغ ها خیلی وقت ها باعث ایجاد دردسر هم می‌شوند مثلآ مردم بعضی از خبر های واقعی و مهم را دروغ می‌پندارند و این خود مشکلاتی را به بار می‌آورد.

Google Paper

۱- Gmail Paper : یکی از دروغ های بزرگ شرکت گوگل معرفی سرویس جدیدی به نام Gmail Paper بود، گوگل به مردم وعده داد که از این به بعد می‌توانند ایمیل های خود را روی کاغذ برای فرد مورد نظر ارسال کنند. یعنی شما ایمیل را می‌نوسید و گوگل آن را چاپ می‌کند و به آدرس پستی گیرنده می‌برد.

گوگل حتی وعده داده بود که عکس های ضمیمه شده در ایمیل با کیفیت بالا روی کاغذ های مخصوص چاپ می‌شوند. و همه‌ی اینها کاملآ مجانی است. اطلاعات بیشتر…

Google TiSP

۲- Google TiSP : در جریان یکی از دروغ های بسیار بزرگ ، گوگل اعلام کرد به مردم از طریق شبکه‌ی فاضلاب اینترنت وایرلس رایگان ارائه می‌کند. به این صورت که متخصصان گوگل شبکه‌ی فاضلاب را با فیبر نوری پوشش می‌دهند و شما فقط کافی است در سایت ثبت نام کنید تا پکیج مخصوص گوگل به همراه راهنمای نصب برای شما ارسال شود. سپس کابل مخصوص را به Router وایرلس وصل کرده و سر دیگر آن را درون توالت انداخته و سیفون را می‌کشید. حالا دست هایتان را بشورید و از اینترنت لذت ببرید.

فقط تصور کنید روزی را که پارس آنلاین همچین ادعایی بکند !!  اطلاعات بیشتر…-

!!سیستم جدید پیج رنک گوگل

۳- Google PigeonRank : در جریان یکی از شوخی های گوگل صفحه‌ای در سایتش درست کرد مبنی بر تکنولوژی گوگل و اینکه چگونه گوگل با این سرعت بهترین نتایج را نشان می‌دهد و آنها را به ترتیب مفید بودن لیست می‌کند. گوگل نوشته بود با کمک کبوتر ها ! به این صورت که وقتی شما یک عبارت را سرچ می‌کنید ابتدا نتایج با سرعت خیلی بالا برای کبوتر ها به نمایش در می‌آید و به خاطر حافظه‌ی خوب کبوتر در به خاطر سپردن وضعیت اجسام او کوچک ترین تغییر در سایت را می‌بیند و به دستگاه مربوط یک بار نوک می‌زند و به این ترتیب سایت های زنده و فعال به خوبی مشخص می‌شوند. هر یک نوک کبوتر را یک Pigeon Rank می‌گویند و سایت هایی که رنک بیشتری داشته باشند در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیرند.

گوگل در ساختن صفحه های دروغین چنان مهارت و جدیتی به خرج می‌دهد که جای شکی برای کسی باقی نمی‌ماند ، مثلآ در صفحه‌ی Pigeon Rank نوشته عده‌ای سعی می‌کنند با گذاشتن عکس غذای کبوتر و… نوک های بیشتری کسب کنند که البته این راهشان عملی نیست!

شاید الان به نظر شما خیلی احمقانه به نظر برسد ولی وقتی برای اولین بار این خبر را در صفحات گوگل به صورت خیلی جدی ببینید احتمالآ شما هم باور می‌کنید. حتی بعضی از وبلاگ نویس های بزرگ نیز بلافاصله خبر را منتشر کردند ، آنها هم باور کرده بودند. اطلاعات بیشتر…

البته در نظر داشته باشید که فضای چند گیگابایتی جیمیل آن هم زمانی که بیشترین فضا ها ۵ تا ۶ مگابایت بود هم در روز اول آپریل معرفی شد و خیلی ها اول فکر کردند این فقط یک شوخی است. گوگل از این ترفند استفاده کرد که این خبر به عنوان شوخی گوگل توسط مردم پخش شود و سپس اعلام کند که او عین حقیقت را گفته است که نتیجه همین سرویس پرطرفداری شد که الان می‌بینید. پس اگر امسال هم چیز عجیبی از گوگل شنیدید زود قضاوت نکنید.

کوییدیچ در فضا - تصویر روز ناسا - NASA

۴- کوییدیچ درفضا : در اول آپریل سال ۲۰۰۷ ناسا در قسمت تصویر روزانه‌اش اعلام کرد اولین مسابقه‌ی کوییدیچ در فضا برگزار شده و آمریکا نیز روسیه را شکست داده و گوی طلایی را زود‌تر بدست آورده. کوییدیچ یک بازی تخیلی است و اولین بار توسط  J.K Rowling در کتاب های هری پاتر معرفی شد.

کشف آب در مریخ

۵- کشف آب در مریخ : ناسا در اول آپریل سال ۲۰۰۲ اعلام کرد منابعی از آب را روی مریخ (Mars) کشف کرده. تصویر این خبر فقط یک لیوان آب بود که روی دو تا شکلات مارس گذاشته شده بود. (Water On Mars)

گجت های فوق العاده پیشرفته - دوست دختر روبات - فلش مموری مغز

۶- گجت های فوق‌العاده پیشرفته : سایت IWoot گجت های فوق العاده‌ پیشرفته‌ای مثل دوست دختر روبات و Memory Stick مخصوص مغز را معرفی کرد که جنجال بزرگی به راه انداخت.

سایت ThinkGeek هم هر سال گجت های دروغین زیادی معرفی می‌کند که لیست آنها را می‌توانید در اینجا ببینید.

-کم شدن جاذبه زمین در اثر یک پدیده نجومی

۷- کاهش جاذبه‌ی زمین : در سال ۱۹۷۶یکی از منجمان به نام Patrick Moore به مخاطبان رادیو اعلام کرد دقیقآ راس ساعت ۹:۴۸ اول آپریل به خاطر یک پدیده‌ی نجومی جاذبه‌ی زمین کم می‌شود و مردم می‌توانند با پریدن در همین لحظه حس معلق بودن در هوا را تجربه کنند. خیلی از کسانی که این حرف را باور کرده بودند و پریده بودند به BBC زنگ زدند و گفتند که موفق شده‌اند. این حس فقط به آنها تلقین شده بود.

 

- تصویر تلویزین سیاه سفید

 

۸- رنگی شدن تلویزیون : در سال ۱۹۶۲ در سوئد فقط یک کانال تلویزیونی وجود داشت و همه‌ی تلویزیون ها هم سیاه سفید بودند ، در همین حین یکی از مهندسین شبکه‌ی تلویزیونی به استودیو پخش خبر آمد و به مردم اطلاع داد به لطف فناوری جدید همه‌ی مردم می‌توانند با کشیدن یک لایه نایلونی بر روی شیشه‌ی تلویزیون های خود تصاویر را رنگی دریافت کنند اما نهایتآ آنها مجبور شدند ۸ سال برای گرفتن تصاویر رنگی صبر کنند.

!!درخت اسپاگتی

۹- درخت ماکارونی : در سال ۱۹۵۷ شبکه‌ی BBC اعلام کرد کشاورزان سوئیسی توانسته‌اند درخت ماکارونی بکارند و از آن ماکارونی برداشت می‌کنند. حتی تصاویرساختگی کوتاهی هم پخش شد که باعث شد خیلی از مردم باور کنند. BBC بعداً اعلام کرد افراد زیادی تماس گرفتند و در مورد نحوه‌ی کاشتن ماکارونی از ما سوال کردند.

-

 

دیجیتالی شدن ساعت بیگ بن انگلیس


۱۰- ساعت Big Ben دیجیتال می‌شود : در سال ۱۹۸۰ BBC اعلام کرد ساعت Big Ben که یکی از بناهای تاریخی انگلیس به شمار می‌رود قرار است دیجیتال شود. BBC بلافاصله با تماس های زیادی مواجه شد که اکثرآ خواستار لغو این طرح بودند.

 

 

همچنين در ديگر دروغ هاي سيزده معروف، شبکه تلویزیونی بی بی سی در سال 2008 گزارشی از کشف نوعی پنگوئن پرنده در قطب جنوب را پخش کرد. در این گزارش یک فیلم تلویزیونی از پنگوئن ها و پرواز آن ها تا جنگل های آمازون نیز پخش شد. تلویزیون هلند نز در دهه 1950 خبر واژگونی برج پیزا را پخش کرده بود.

 



ارسال شده در مورخه : پنجشنبه، 13 فروردين ماه، 1388 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 3 می، سالروز تولد نونا گاپرینداشویلی  [ يكشنبه، 14 ارديبهشت ماه، 1393 ] 983 مشاهده
 برگی از تاریخ شطرنج: تولد افیم بوگولیوبوف  [ دوشنبه، 25 فروردين ماه، 1393 ] 1437 مشاهده
 9 ژوئن، سالروز درگذشت کارن آسریان  [ سه شنبه، 20 خرداد ماه، 1393 ] 1740 مشاهده
 برگي از تاريخ شطرنج - تولد پاول كرس  [ چهارشنبه، 18 دي ماه، 1387 ] 9082 مشاهده
 برگی از تاریخ شطرنج: قهرمانی جهان 2006  [ دوشنبه، 21 مهر ماه، 1393 ] 2403 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب