خوش آمدید
چهارشنبه، 5 ارديبهشت ماه، 1403
چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

استاد بزرگ قائم مقامی در مسابقات چنای هند!



قائم مقامی در هند ماند!
احسان در مسابقات چنای هند

استاد بزرگ احسان قائم مقامی پس از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات آزاد شطرنج بین المللی "پارس وناث"، به ایران بازنگشت و در مسابقات شطرنج آزاد بین المللی چنای هند نیز حضور یافت.

در این دوره از مسابقات استاد بزرگ کشورمان با درجه بین المللی 2589 شماره یک جدول آغازین مسابقات را به خود اختصاص داده است.

استادان بزرگ روسیه "ماکسیم توروف" و "دیمیتری کریاکوین" نیز به ترتیب با درجه های 2584 و 2575 در رده های دوم و سوم هستند.

گفتنی است 387 شرکت کننده متشکل از 21 استاد بزرگ، 31 استاد بین المللی، 16 استاد فیده و 339 درجه دار بین المللی از کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا، هند، ایران، اسلواکی، اوکراین، ازبکستان، قزاقستان، لوگزامبورگ، مالزی، نپال و فیلیپین در این دوره از مسابقات حضور دارند.

لازم به ذکر است مسابقات بین المللی چنای
(Chennai) طی 11 دور به روش سوئیس از 5 لغایت 14 بهمن ماه در شهر چنای هند برگزار خواهد شد.


  
دور اول در دور اول مسابقات بین المللی چنای هند قهرمان و نایب قهرمان مسابقات پارس وناث با نتیجه مساوی متوقف شدند!  استاد بزرگ احسان قائم مقامی که شماره یک جدول آغازین مسابقات را در اختیار دارد روی میز یک مسابقات با مهره سفید پس از 42 حرکت پیشنهاد تساوی استاد فیده بانوان 13 ساله کشور میزبان "سای نیروپاما کوتپالی" (1916) را پذیرفت!    سایت رسمی مسابقات در این باره نوشت

علاوه بر قهرمان، نایب قهرمان مسابقات پارس وناث هند استاد بزرگ دیمیتری کریاکوین (2575) نیز روی میز سه در برابر شطرنجباز 14 ساله کشور هند "سلیم اسامه" با درجه 1908 با نتیجه مساوی متوقف شد!!


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

دور دوم نماینده کشورمان در دور دوم مسابقات بین المللی چنای روی میز 93 با مهره سفید شطرنجباز 14 ساله کشور هند "سلیم اسامه" با درجه 1908 را که در دور پیش استاد بزرگ نیرومند روسیه  دیمیتری کریاکوین (2575) را با نتیجه تساوی متوقف کرده بود، شکست داد. جالب اینکه در این دور کریاکوین نیز حریف دور قبل احسان را برد!

دور سوم احسان قائم مقامی در دور سوم مسابقات در برابر دیگر شطرنجباز هند "دیکونها آنتونیو ویانی" با درجه 2213 به پیروزی رسید و 2.5 امتیازی شد. پاول کوتسو استاد بزرگ سرشناس قزاقستان نیز در این دور در برابر شطرنجباز بی عنوان کشور میزبان با نتیجه تساوی متوقف شد.

دور چهارم استاد بزرگ کشورمان در دور چهارم با مهره سفید در برابر شطرنجباز کشور میزبان "کارتیک آرون" با درجه بین المللی 2345 با نتیجه تساوی متوقف شد. قائم مقامی 3 امتیازی در دور پنجم به مصاف دیگر شطرنجباز هند "کانا ناوین" با درجه بین المللی 2271 خواهد رفت.

دور پنجم بازهم حریف هندی و بازهم تساوی! - استاد بزرگ احسان قائم مقامی در دور پنجم با مهره سیاه پس 54 حرکت دستان حریف را به نشانه تساوی فشرد و 3.5 امتیازی شد.

وی در دور ششم به مصاف استاد بین المللی هند "واروگیسه کوشی" با درجه بین المللی 2281 خواهد رفت. در پایان این دور استاد بزرگ "ماکسیم توروف" روس و "آر سیدهارت" هندی با 5 امتیاز مشترکاً در صدر قرار دارند.

دور ششم شطرنجباز کشورمان در دور ششم مسابقات با مهره سفید در برابر استاد بین المللی هند "واروگیسه کوشی" با درجه بین المللی 2281 به سومین تساوی پیاپی خود در این مسابقات تن داد. قائم مقامی 4 امتیازی در این مسابقات تا به اینجای کار به دو پیروزی و چهار تساوی دست یافته است.

استاد بزرگ احسان قائم مقامی تا پیش از آغاز دور هفتم مسابقات با عملکرد معادل درجه بین المللی 2281 معادل 12.8 واحد با کاهش درجه بین المللی مواجه شده است.

دور هفتم استاد قائم مقامی با مهره سیاه در برابر شطرنجباز کشور میزبان "وینود بهاگوات" با درجه بین المللی 2170 پیروز شد و جمع امتیازات خود را به عدد 5 رساند.

قائم مقامی در دور هشتم روی میز چهارده مسابقات به مصاف دیگر شطرنجباز کشور میزبان "آکاش تاکور" با درجه 2331 خواهد رفت.  در پایان دور هفتم مسابقات استاد بزرگ روسیه "ماکسیم توروف" و استاد بین المللی هند "بابو لالیس" با 6.5 امتیاز مشترکاً صدرنشین هستند.

دور هشتم احسان در دور هشتم با مهره سفید در برابر شطرنجباز هند "آکاش تاکور" با درجه بین المللی 2331 به پیروزی رسید. استاد بزرگ 6 امتیازی کشورمان در دور نهم به مصاف قهرمان دو دوره اخیر جوانان آسیا (زیر 20 سال) استاد بین المللی "جایارام آشوین" با درجه بین المللی 2434 خواهد رفت.

در پایان دور هشتم مسابقات "ماکسیم توروف" روس با 7.5 امتیاز به تنهایی در صدر قرار دارد.

دور نهم اولین باخت قائم مقامی - استاد بزرگ کشورمان در دور نهم مسابقات روی میز 6 با مهره سیاه در برابر قهرمان حال حاضر جوانان 20 سال آسیا استاد بین المللی نیرومند هند "جایارام آشوین" با درجه 2434 اولین باخت خود را متحمل شد و 6 امتیازی باقی ماند. قائم مقامی در دور دهم به مصاف دیگر شطرنجباز کشور میزبان "نیرانجان ناوالگوند" با درجه بین المللی 2168 خواهد رفت.

دور دهم به گزارش سایت فدراسیون دور ماقبل آخر مسابقات شطرنج آزاد بین المللی چنای هند با پیروزی استاد بزرگ احسان قائم مقامی در برابر شطرنجباز کشور میزبان به پایان رسید. وی در دور دهم مسابقات با مهره سفید در برابر "نیرانجان ناوالگوند" شطرنجباز هندی با درجه 2168 به پیروزی رسید و هفت امتیازی شد.

دور آخر به گزارش سایت فدراسیون استاد بزرگ احسان قائم مقامی با مهره سیاه در برابر "اس سوآپنیل" شطرنجباز کشور میزبان با درجه 2429 به نتیجه تساوی رضایت داد و 7.5 امتیازی شد. بدین ترتیب استاد بزرگ کشورمان با کسب 5 پیروزی، 5 تساوی و تنها یک شکست ضمن احراز رتبه پایانی 26 به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

"ماکسیم توروف" استاد بزرگ نیرومند روسیه با 9.5 امتیاز مقتدرانه به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت و استاد بزرگ بنگلادش "زیار رحمان" با 9 امتیاز به لطف پوئن شکنی بهتر نایب قهرمان شد. ضمن اینکه شطرنجبازان هندی "آر سیدهارت" و استاد بین المللی "بابو لالیس" با همین امتیاز به ترتیب پوئن شکنی سوم و چهارم شدند.

> سایت رسمی مسابقات
> سایت رسمی نتایج مسابقات
 
دریافت فایل بازیهای دور :
  1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11
> گالری تصویر مسابقات

  مشاهده زنده چهار میز اول مسابقات     مشاهده زنده میزهای 5 تا 20 مسابقات



ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 5 بهمن ماه، 1388 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 کاشلینسکایا قهرمان شطرنج بانوان اروپا شد  [ سه شنبه، 3 ارديبهشت ماه، 1398 ] 302 مشاهده
 شطرنج خود را بهتر کنید - یک نابودی سریع!  [ چهارشنبه، 16 بهمن ماه، 1392 ] 2320 مشاهده
 هفتمی قائم مقامی در بخش سریع بازل  [ سه شنبه، 19 دي ماه، 1391 ] 2004 مشاهده
 گرجستان میزبان قهرمانی بانوان اروپا  [ چهارشنبه، 30 ارديبهشت ماه، 1394 ] 1991 مشاهده
 گرند سوئیس  [ سه شنبه، 30 مهر ماه، 1398 ] 163 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب