چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

بیلدربرگی ها به کاسپاروف: پوتین را مات کن!



ابر استاد بزرگ گری کاسپاروف
مهره جدید بیلدربرگ برای مات کردن پوتین

شاید هیچ کس فکر نمی ‌کرد که روزی نابغه و استاد بزرگ شطرنج دنیا که خود با مهره ‌های شطرنج بازی می‌کرد، تبدیل به مهره بیلدربرگی ‌ها در صفحه شطرنج سیاست شود. بیلدربرگی ‌ها چه نقشه‌ای برای کاسپاروف کشیده ‌اند؟

با انتشار فهرست مدعوین کنفرانس بیلدربرگ 2012 که هم اکنون در شانتیلی ویرجینیا به طور سری در حال برگزاری است، شاید مهم‌ ترین آنان «گری کاسپاروف» استاد بزرگ شطرنج روس که به عنوان بزرگ ‌ترین شطرنج‌ باز تاریخ شناخته شده است، باشد.

هرگونه راهبرد برای گرفتن قدرت و بی ‌ثبات کردن پوتین
بر اساس اعلام سایت رسمی بیلدربرگ، در این نشست 3 روزه موضوع آینده دموکراسی، روسیه، چین و خاورمیانه بررسی خواهد شد. این خود مدرک موثقی بر تلاش بیلدربرگ برای استفاده از کاسپاروف علیه پوتین است. بنابراین مشخص است هرگونه راهبردی که برای گرفتن قدرت از پوتین و بی‌ ثبات کردن وی باشد مورد پسند بیلدربرگی‌ها خواهد بود؛ و هیچ کس به اندازه کاسپاروف که در زندگی‌اش با راهبرد و پش‌بینی سر و کار داشت، نمی‌ تواند از عهده این کار برآید. 

«گری کاسپاروف» قهرمان شطرنج جهان در 13 آوریل 1963 در باکو از پدری یهودی و مادری ارمنی به دنیا آمد. او در 1980 به عنوان استاد بزرگی دست یافت، 5 سال بعد با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان شطرنج جهان شد و تا سال 1993 هنگامی که به دلیل اختلاف با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقه فینال قهرمانی جهان را با «نایجل شورت» استاد بزرگ انگلیسی خارج از حمایت فیده برگزار کرد این عنوان را در اختیار داشت. پس از آن نیز تا هنگام شکست سال 2000 از «ولادیمیر کرامنیک» دنیای شطرنج او را قهرمان واقعی این ورزش می ‌شناخت. کاسپاروف بالاترین ریتینگ کسب شده توسط یک بازیکن را با درجه 2851 داراست و این رکورد هنوز شکسته نشده است. همچنین وی به مدت 255 ماه در صدر شطرنج ‌بازان برتر دنیا قرار داشته است، بیشتر از هر شطرنج ‌باز دیگری!

کاسپاروف در سال 2005 پا به عرصه سیاست گذاشت
کاسپاروف در سال 2005 کناره‌ گیری خود را از شطرنج حرفه‌ای اعلام کرد و وارد فعالیت های سیاسی شد. از آن زمان وی به یکی از پرسر و صداترین چهره‌ های مخالف پوتین تبدیل شده است. کاسپاروف از آن زمان به یکی از چهره‌ های مورد توجه غرب تبدیل شده است.

قهرمان شطرنج جهان به عضویت ائتلاف «روسیه دیگر» درآمد و در سال 2007 در جریان تظاهرات در کنار دیگر اعضای ائتلاف «روسیه دیگر» علیه دولت، دستگیر شد و مجبور به پرداخت 29 هزار یورو برای آزادی خود شد.

کاسپاروف در سال 2008 به عنوان نامزد حزب مخالفان روسیه موسوم به «روسیه دیگر» برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. وی با کسب 379 رای از 498 رای در گردهمایی نمایندگان روسیه دیگر در کنگره در رقابت با «میخائیل کاسیانوف»، نخست وزیر پیشین و ویکتور گراچنکو، رئیس پیشین بانک مرکزی روسیه به پیروزی رسید و به عنوان نامزد حزب روسیه دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

وی در سال 2010 در میان چهر ه‌های سرشناس امضا کننده کمپین آنلاین «پوتین باید برود» قرار گرفت. وی در جریان ناآرامی‌ های اخیر به‌دلیل تقلب در انتخابات دوما همچنان به مبارزه علیه پوتین ادامه داد و آمار اعلام شده تقلبی از سوی دولت را خلاف خواسته مردم روسیه دانست؛ اگرچه کاسپاروف احتمال وقوع تقلب در آن انتخابات را پیش ‌بینی کرده و گفته بود شاید هنوز برای برگزاری انتخابات سالم در روسیه زود است و باید منتظر سال 2012 ماند. 

ولادیمیر پوتین سرسخت ‌ترین رقیب کاسپاروف
به هر حال گری کاسپاروف سال ‌ها بهترین شطرنج باز جهان بود و از هوش و نبوغ خود برای شکست دادن حریفان خود استفاده می‌ کرد، اما حالا این استاد مهارت‌ های خود را در استراتژی و تاکتیک در مبارزه ای سخت، که احتمالاً سخت‌ ترین مبارزه او در تمام طول عمرش است، برای مبارزه با حریفی بسیار قدرتمند به کار گرفته است: ولادیمیر پوتین حالا سرسخت ‌ترین رقیب و حتی دشمن گری کاسپاروف است. کاسپاروف یکی از جدی ‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود. او بارها اعلام کرده است که پوتین یک دیکتاتور است که روسیه را به جای پیش بردن به عقب می‌برد. حالا کاسپاروف اصلی ‌ترین امید مخالفان پوتین برای شکست دادن اوست.

کاسپاروف: دیگر در دنیای 64 خانه‌ای شطرنج کاری ندارم
و باید پا به صحفه‌ ای بزرگ ‌تر بگذارم!
نابغه شطرنج جهان در خصوص تصمیمش مبنی بر پا به عرصه سیاسی گذاشتن اظهار کرده است: وقتی در بازی حریف واقعی وجود نداشته باشد، امید هم کم کم رنگ می‌بازد. من ترجیح می ‌دهم همه توان، هوش، استعداد و استراتژی های منحصر به فردم را برای غلبه بر دیوار آهنینی که مقابلم قد علم کرده است بکار ببندم، معتقدم که دیگر در دنیای شصت و چهار خانه‌ای شطرنج کاری ندارم و باید پا به صحفه ‌ای بزرگ ‌تر بگذارم.

کاسپاروف در گذشته مدعی شده است: «ما نمی ‌جنگیم که در انتخابات پیروز شویم، فقط می‌جنگیم تا اصلاً انتخاباتی برگزار شود، چرا که در حال حاضر انتخابات در روسیه برگزار نمی ‌شود و آن چیزی که به اسم انتخابات برگزار می‌شود در واقع یک نمایش بزرگ است که در آن همه چیز از قبل طراحی شده است». 

کاسپاروف می ‌داند که این بازی، خطرناک‌ ترین بازی زندگی او خواهد بود   
البته کاسپاروف می ‌داند که بازی فعلی خطرناک ‌ترین بازی زندگی او خواهد بود. گفته است: «من به عنوان یک شطرنج باز باید کلیه احتمالات را در نظر بگیرم، باید بگویم از لحاظ منطقی ما شانس بالایی نداریم، اما احساس می ‌کنم که تلاش برای آوردن دموکراسی وظیفه من است، من وظیفه دارم تا جایی که می ‌توانم با استبداد و دیکتاتوری بجنگم و این کار را هم انجام خواهم داد».

جالب است بدانید که کاسپاروف از سال 2005 تا کنون اعتراضات و تظاهرات بسیاری را در اعتراض به پوتین تدارک دیده و چندین بار هم دستگیر شده است. وی به عنوان بهترین رهبر «روسیه دیگر» شناخته می‌شود. کاسپاروف در کشور روسیه طرفدار مردمی چندانی ندارد و در عوض از بیرون حمایت می ‌شود. وقتی وی به دلیل اعتراض علیه پوتین در سال 2007 دستگیر شد، پوتین در مصاحبه‌ای با مجله تایم اظهار کرد: چرا آقای کاسپاروف وقتی دستگیر شد به جای اینکه روسی صحبت کند از زبان انگلیسی استفاده کرد؟ اگر کاسپاروف به خاطر مردمش اعتراض می ‌کند باید به روسی صحبت کند نه انگلیسی. این خود تأمل برانگیز است. 

درخواست بیلدربرگ از کاسپاروف: لطفاً پوتین را کیش و ‌مات کن!
اگر چه تا بعد از پایان نشست 2012 بیلدربرگ، جزئیات گفت ‌و گوهای بیلدربرگی‌ ها و کاسپاروف فاش نخواهد شد، از همین الان مشخص است که آن ها از وی تنها یک درخواست دارند: لطفاً پوتین را کیش‌ و مات کن!

 مشاهده لینک منبع خبر
 آخرین کیش پوتین به کاسپاروف
 ماجرای اشک های پوتین!



ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 14 خرداد ماه، 1391 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 كونرو هومپي قهرمان جايزه بزرگ فيده بانوان  [ يكشنبه، 2 فروردين ماه، 1388 ] 1927 مشاهده
 جو ونجون چینی از عنوان قهرمانی اش دفاع کرد  [ جمعه، 2 آذر ماه، 1397 ] 8300 مشاهده
 پایان سوپر تورنمنت شطرنج یادبود تال 2016  [ شنبه، 17 مهر ماه، 1395 ] 768 مشاهده
 والری لیلوف تدریس می کند  [ چهارشنبه، 27 اسفند ماه، 1393 ] 1334 مشاهده
 ایمسا  [ يكشنبه، 29 ارديبهشت ماه، 1398 ] 177 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب