چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

خبر ویژه: شطرنج به کلاس اول می رود



خبری مسرت بخش برای جامعه شطرنج
شطرنج به کلاس اول می رود

معاون تربيت بدني و سلامت وزير آموزش و پرورش گفت: از امسال علاوه بر پنج رشته ورزشي تعريف شده براي پايه ‌هاي دوم تا ششم، مطالعه ايجاد رشته ورزشي شطرنج (فكر برتر) در دستور كار قرار گرفته و در صورت تاييد براي كلاس اول ابتدايي اجرا مي ‌شود.

كيومرث هاشمي در گفت ‌و گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: در راستاي ايجاد و تعريف رشته ‌هاي ورزشي ويژه دانش آموزان ابتدايي مقرر شده رشته ورزشي شطرنج (فكر برتر) به صورت كاملاً ابتدايي (آماتوری) براي دانش آموزان اول ابتدايي مورد بررسي قرار بگيرد و چنانچه به تاييد نهايي برسد، از امسال دانش آموزان اول ابتدايي نيز صاحب رشته ورزشي خواهند شد.

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش گفت: هدف از ايجاد رشته ورزشي شطرنج براي دانش آموزان ابتدايي كم هزينه بودن آن براي آموزش و پرورش، جذابيت و تقويت تفكر در دانش آموزان و ميزان دسترسي همه آنها در سراسر كشور است و بر اساس تعريفي كه با هماهنگي فدراسيون شطرنج صورت گرفته، حركات اوليه اين ورزش، به دانش آموزان آموزش داده مي ‌شود.

وي افزود: يكي از برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش فرهنگ سازي ورزش در بين دانش آموزان به ويژه در دوره ابتدايي است و در اين راستا از دو سال پيش با راه‌اندازي رشته شنا براي پايه سوم اين حركت بزرگ آغاز شده است.

هاشمي تصريح كرد: بر اساس برنامه‌هاي تدوين شده براي حوزه تربيت بدني دانش آموزان از امسال ژيمناستيك براي دانش آموزان پايه دوم، شنا براي پايه سوم، طناب زني براي پايه چهارم، تنيس براي پايه پنجم و دو ميداني براي پايه ششم ابتدايي اجرا مي‌شود و با ابلاغي كه به استان ‌ها ارسال شده، مدارس بايد بتوانند بر اساس امكانات حداكثر پوشش را براي دانش آموزان ايجاد كنند.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش به سمتي حركت كرده كه نگرش خانواده ‌ها، دانش آموزان و جامعه به ورزش تغيير كرده و اين تغيير نگرش و نگاه مثبت به ورزش اتفاق بسيار با ارزشي است كه بايد براي تداوم آن ظرفيت ‌هاي مناسب اعم از فضا، امكانات و رشته ‌هاي جديد تعريف شود.

وي گفت: خانواده ‌‌‌ها در اجراي برنامه‌ هاي ورزشي براي دانش آموزان همكاري خوبي را با آموزش و پرورش داشتند و اين نشان مي ‌دهد كه فرهنگ ويژه‌ اي در حوزه تربيت بدني در حال شكل گيري است.

هاشمي تصريح كرد: با توجه به با نشاط بودن ورزش همواره مربيان ورزشي از محبوبيت ويژه ‌اي در بين دانش آموزان برخوردار هستند و دوره ابتدايي به لحاظ تاثيري كه در شكل گيري شخصيت و شناسايي استعداد دانش آموزان دارد، مورد توجه ويژه آموزش و پرورش قرار گرفته است.


کیومرث هاشمی نخستین حریف استاد بزرگ مرتضی محجوب در سیمولتانه 500 نفری بود

وي اذعان كرد: دوره ابتدايي مهمترين و اثرگذارترين دوره تحصيلي است كه مي‌توان گفت فرهنگ ورزش كردن نيز در اين دوره نهادينه مي‌ شود، لذا با توجه به اهميت اين موضوع سياست‌ هاي جديدي براي حوزه تربيت بدني و سلامت با نگاه ويژه به دانش آموزان ابتدايي و توسعه رشته ‌هاي ورزشي در بين آن ها اتخاذ شده است.

معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش اظهار كرد: در اجراي طرح ‌هاي ورزشي و راه ‌اندازي رشته‌ هاي جديد براي دانش آموزان همواره در تلاش هستيم تا حداكثر پوشش دانش آموزي را در سراسر كشور رعايت کنیم.

به گفته وي سازمان نوسازي مدارس كشور نيز با تخصيص اعتبارات ويژه در توسعه فضاهاي ورزشي و ايجاد امكانات و سالن ‌هاي جديد همكاري بسيار خوبي را با معاونت تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش دارد.

 لینک منبع خبر

ا
پانوشت:
اقدام اخیر وزارت آموزش پرورش را به فال نیک می گیریم اما سردرآوردن از کار این وزارت خانه از مشکل ترین کارهاست! از یک سو مسابقات شطرنج با قدمت قهرمانی دانش آموزان کشور را در هر سه مقطع تحصیلی ملغی می کنند و از سوی دیگر شطرنج را به کلاس اول می برند ...



ارسال شده در مورخه : دوشنبه، 9 مرداد ماه، 1391 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 نامه سرگشاده والدین قهرمان نونهالان کشور  [ سه شنبه، 24 خرداد ماه، 1390 ] 2558 مشاهده
 پایان پنجمین دوره رقابت های جام سرداران  [ پنجشنبه، 7 مرداد ماه، 1395 ] 1132 مشاهده
 شش اصل شطرنجي لازم براي سياسيون !!!  [ يكشنبه، 21 بهمن ماه، 1386 ] 1803 مشاهده
 جام آبان فدراسیون با حضور 77 شرکت کننده  [ چهارشنبه، 24 آبان ماه، 1391 ] 2370 مشاهده
 فرزين غياثي (مدير انتشارات فرزين) گفت :  [ شنبه، 26 مرداد ماه، 1387 ] 4587 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب