چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

خبر فوری: گری کاسپاروف بازداشت شد!



خبر فوری:
گری کاسپاروف بازداشت شد!
برگردان از غلامرضا خواجویی نژاد

"گری کاسپاروف" قهرمان اسبق شطرج جهان و فعال سیاسی در خارج از دادگاهی که در آن سه تن از افراد گروه "پوسی رایت" محاکمه می شدند،  ضمن مورد ضرب و شتم قرار گرفتن توسط پلیس دستگیر شد. این در حالی است که "کاسپاورف" بدون هیچ اعتراضی تنها در انتظار شنیدن حکم دادگاهی بود که سه زن جوان را به اتهام اعتراض در مقابل کلیسایی در ماه فوریه گذشته به دو سال زندان محکوم کرده بود. بر همین اساس پلیس وی را در حالی که در گوشه ای گیر انداخته بود مورد ضرب و شتم قرار داد و بازداشت نمود.

گروه "پوسی ریوت" نام یک گروه حامی حقوق زنان است که اعتراض هایی را در مقابله با رژیم مسکو طراحی می کند. سه زن جوان از این گروه در ماه مارچ گذشته و طی تظاهراتی توسط پلیس به صورت وحشیانه ای دستگیر شدند. "آلکسی نیکیفوروف" دادستان عالی دادگاه درخواست مجازات زندان برای این سه تن به اتهام اهانت به خداوند نمود. وکیل گروه "پوسی رایت" می گوید که دادگاهی که این حکم را برای این سه زن جوان متهم اعلام نموده است یک دادگاه فرمایشی است که پیش از این نمونه هایی از آن را به سبک سنتی در شوروی سابق دیده ایم.

قاضی این پرونده عصر جمعه گذشته حکمی را قرائت نمود که طی آن این سه زن به دو سال زندان به اتهام اعتراض به "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر وقت کشور روسیه در اطراف یک کلیسا در فوریه گذشته نموده اند. دادگاه رسیدگی به اتهام و حکم داده شده به این سه نفر در کنار نحوه بازداشت وحشیانه آن ها توسط پلیس اعتراض هایی را در جامعه سیاسی روسیه به راه انداخته است.

روزنامه نیویورک تایمز در همین مورد می نویسد: در حالی که "ماریا سیرووا" قاضی این پرونده در حال  قرائت حکم مربوط به اتهام این سه تن بوده است ، هزاران نفر در بیرون از دادگاه نسبت به این حکم اعتراض داشته و شعار می دادند که: "پوسی رایت" را آزاد کنید. در این بین ده ها نفر از معترضین بازداشت شدند که در بین آن ها چهره "گری کاسپاروف" قهرمان اسبق شطرنج جهان و فعال سیاسی مخالف دولت دیده می شد.

"کاسپاروف" در حالی که سعی داشت تا در مقابل پلیس مقاومت کند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از دستگیری به اتومبیل گشت پلیس برده شد.

 تماس های گرفته شده حاکی از این است که "کاسپاروف" در حال که بیرون از ساختمان دادگاه در حال انجام یک مصاحبه رادیویی بود توسط پلیس بازداشت شد. "کاسپاروف" 49 ساله در حالی که فریاد می زد که اعتراض نمی کرده است به زور توسط پلیس بازداشت و به طرز خشونت باری کشان کشان به وانت پلیس برده شد. یک عکاس نحوه دستگیری وی را به تصویر کشیده است.

"کاسپاروف" سال هاست که به عنوان رهبر استقرار دموکراسی در روسیه فعالیت می کند. وی یک سازمانی تحت عنوان جامعه پیشگام متحد مدنی را اداره می کند و همچنین به عنوان سفیر صلح سازمان ملل فعالیت دارد و در حالی روز پنج شنبه گذشته مورد بازداشت قرار گرفت که در حال تهیه  گزارشی حقوقی از دادگاه گروه "پوسی ریوت" بوده است.

این گزارش در تحلیلی عنوان می کند که بر طبق استانداردهای حمایت از حق اعتراض و تجمعات مسالمت آمیز دستگیری و محاکمه این سه تن ناعادلانه و بر خلاف موازین حقوق بشر است. این افراد در آن روز یک تظاهرات مسالمت آمیز را داشته اند و می بایست تا پلیس اقدامات لازم را برای محافظت از آنها مبذول نماید. "گری کاسپاروف" در همین مورد می گوید: بازداشت این سه نفر به مدت پنج ماه بدون این که تمهیداتی را برای آزادی آنها به قید وثیقه اندیشیده شده باشد غیر قابل قبول است. آن ها باید در اسرع وقت از این حکم تبرئه شوند و به خاطر این بی مهری روا شده بر آن ها دلجویی شود. اگر آن ها از این اتهام تبرئه نشوند این امر ثابت می کند که دموکراسی روسیه توسط حکومت "پوتین" در حال تباه شدن است. بدون هیچ پرسشی باید گروه "پوسی رایت" از شرایط محاکمه عادلانه ای توسط دادگاه حقوق بشر اروپا برخوردار شوند.

این گزارش عصر امروز در صدر اخبار بسیاری از خبرگزاری ها و تلویزیون ها قرار داشته  است که نمونه های از این گزارش ها را که برایتان در نظر گرفته ایم که می توانید مشاهده فرمایید. برای پیگیری این اخبار با کلیک بر روی تصاویر می توانید به آن ها دسترسی یابید.


گری کاسپاروف به طرز وحشیانه ای دستگیر شد
ا
 
در فیلم بالا کاسپاروف پس از دستگیری سعی می کند از دست ماموران فرار کند که ...
ا


آچمز: یکی از پلیس ها ادعا می کند گری
کاسپاروف دست وی را به این شکل گاز گرفته است!
بله ... تا این ها باشند که دیگر با هیچ شطرنج بازی در نیافتند!! D:
تازه شاید به زودی کتاب «همانند یک استاد بزرگ گاز بگیرید!» هم منتشر شود

کاسپاروف در سال 2005 کناره‌ گیری خود را از شطرنج حرفه‌ای اعلام کرد و وارد فعالیت های سیاسی شد. از آن زمان وی به یکی از پرسر و صداترین چهره‌ های مخالف پوتین تبدیل شده است. کاسپاروف از آن زمان به یکی از چهره‌ های مورد توجه غرب تبدیل شده است.

قهرمان سابق شطرنج جهان به عضویت ائتلاف «روسیه دیگر» درآمد و در سال 2007 در جریان تظاهرات در کنار دیگر اعضای ائتلاف «روسیه دیگر» علیه دولت، دستگیر شد و مجبور به پرداخت 29 هزار یورو برای آزادی خود شد.


تصویری مربوط به دستگیری گری کاسپاروف در سال 2008

کاسپاروف در سال 2008 به عنوان نامزد حزب مخالفان روسیه موسوم به «روسیه دیگر» برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. وی با کسب 379 رای از 498 رای در گردهمایی نمایندگان روسیه دیگر در کنگره در رقابت با «میخائیل کاسیانوف»، نخست وزیر پیشین و ویکتور گراچنکو، رئیس پیشین بانک مرکزی روسیه به پیروزی رسید و به عنوان نامزد حزب روسیه دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

آخرین خبر: طبق آنچه در صفحه اجتماعی وی نگاشته شده است چنین آمده است که: "گری کاسپاروف" از ایستگاه پلیس به بیمارستان منتقل شده است تا به دلیل صدمات وارد شده به وی مورد درمان قرار گیرد. همچنین وی قصد  دارد تا ثابت کند که در طی بازداشتش به کسی آسیب نرسانده و در شرایط شرب خمر نبوده است. امشب وی به بازداشتگاه پلیس بازگردانده خواهد شد. به نظر می رسد که پلیس با طرح داستان نخ نما شده ضربه زدن به مامور پلیس قصد دارد تا "کاسپاروف" را به نحوی متهم نماید. این در حالی است که قطعه ویدئویی وجود دارد که نحوه انتقال "کاسپاروف" به ماشین پلیس را توسط چهار مامور به تصویر می کشد. امیدوایم که به زودی "گری کاسپاروف" را در خانه اش ملاقات کنیم.

 منبع اصلی: پایگاه شطرنح
 برگرفته از شطرنجیان
 صفحه فیسبوک گری کاسپاروف
 صفحه توییتر گری کاسپاروف 
ا
 بیلدربرگی ها به کاسپاروف: پوتین را مات کن!
 آخرین کیش پوتین به کاسپاروف (ماجرای 2007)



ارسال شده در مورخه : شنبه، 28 مرداد ماه، 1391 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 اخبار کوتاه آچمز - 5 و 6 آذر 94  [ پنجشنبه، 12 آذر ماه، 1394 ] 495 مشاهده
 کیهان ورزشی شماره 3212 - 26 آبان 1397  [ شنبه، 26 آبان ماه، 1397 ] 315 مشاهده
 شانزدهمين دوره مسابقات شطرنج شهرهاي آسيا  [ پنجشنبه، 27 فروردين ماه، 1388 ] 5387 مشاهده
 کیهان ورزشی شماره 3042 - 19 اردیبهشت 94  [ يكشنبه، 20 ارديبهشت ماه، 1394 ] 864 مشاهده
 مرحله چهارم گرندپری بانوان در چنگدوی چین  [ جمعه، 18 تير ماه، 1395 ] 1139 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب