چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

مصاحبه استاد بزرگ امیر باقری در ایرنا

  هشدار استاد بزرگ شطرنج ایران:
نایب رییسی فیده را از دست می دهیم



استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: احتمال این که ایران در دوره آینده انتخابات فدراسیون بین المللی شطرنج، سمت نایب رییسی را در این نهاد ورزشی از دست بدهد، زیاد است.

 

ایران در فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) سمت یکی از نواب رییسی را عهده دار است. این مسوولیت درحال حاضر در اختیار «محمدجعفر کامبوزیا» رییس فدراسیون شطرنج ایران است.

امیر باقری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، گفت: انتخابات ریاست فدراسیون بین المللی شطرنج در شهریور ماه سال جاری برگزار می شود و متعاقب آن سایر مسوولان این فدراسیون تعیین می شوند.

وی با بیان اینکه «احتمال از دست رفتن مسوولیت ایران به عنوان نایب رییس فیده بسیار زیاد است»، گفت: ایران در دوره کنونی که سمت نایب رییسی فدراسیون بین المللی شطرنج را دارد، غیرفعال است و بیشتر نقش حاشیه ای داشته و احتمال این که در دوره آینده، این مسوولیت بازهم به ایران برسد، بسیار اندک است.

استادبزرگ شطرنج ایران در توصیه ای به مسوولان ورزش کشور گفت: در گذشته که سهم ایران درکسب کرسی در مجامع بین المللی ورزش بیشتر بوده، گروهی در نهاد ورزش مسوولیت داشتند تا با ارایه کمک فکری رای ایران در این مجامع با حفظ منافع ملی داده شود و رایی که قرار بود توسط فدراسیون ها داده شود با بررسی های دقیق کارشناسانه صورت می گرفت.

وی افزود: فدراسیون شطرنج ایران درانتخابات ریاست فدراسیون بین المللی یک رای دارد و مسوولان ورزش باید دقت بیشتری داشته باشند تا در دادن این رای منافع فردی بر منافع ملی ارجح نباشد.

استاد بزرگ شطرنج ایران در عین حال راهکار حفظ جایگاه ایران در داشتن کرسی در فیده را تغییر مدیریت در فدراسیون شطرنج ایران دانست و گفت: با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون شطرنج ایران در آینده نزدیک برگزار می شود، برای حفظ جایگاه ایران در فدراسیون بین المللی شطرنج توصیه می شود در فدراسیون شطرنج تغییراتی به وجود آید.

وی افزود: فدراسیون شطرنج ایران بارها در مسوولیت نایب رییسی فیده به مسوولان فدراسیون بین المللی شطرنج وعده همگانی کردن این رشته را در ایران داده است، اما متاسفانه این وعده محقق نشد و امروز وضعیت شطرنج ایران در بعد همگانی بسیار عقب تر از چهار سال پیش است.

استادبزرگ شطرنج ایران بابیان این که «اکنون زمان نقد عملکرد فدراسیون شطرنج ایران درچهارسال گذشته فرا رسیده است»، گفت: در چهار سال گذشته جایگاه شطرنج ایران ازنظرفنی کاهش قابل توجهی یافته و رتبه تیم ملی ایران در میادین بین المللی حداقل 32 پله سقوط کرده است.

وی گفت: در مسابقات جهانی اخیر، تیم ملی شطرنج ایران در جایگاه شصت و یکم جهان جای گرفت که با توجه به توانمندی های شطرنج بازان ایرانی، این جایگاه به هیچ عنوان در حد و اندازه نام ایران نیست.

باقری به نگرانی های شطرنج بازان در خصوص انتخابات آینده فدراسیون شطرنج اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر روسای بسیاری از هیات های مستقل به دلایل مختلف تغییر یافته است و این نگرانی را ایجاد کرده که این تغییرات ممکن است با هدف تحت تاثیر قرار دادن نتیجه انتخابات آینده فدراسیون شطرنج باشد.

استاد بزرگ شطرنج ایران با بیان اینکه «تعداد قابل توجهی از شطرنج بازان این نگرانی را به اشکال مختلف ابراز کرده اند»، گفت: در ماه های اخیر دست کم روسای هشت هیات شطرنج که در تصمیم گیری ها مستقل بوده اند، تغییر یافته است.

وی به موضوع حمایت کننده های مالی درشطرنج اشاره کرد و گفت: سیاست های فدراسیون در سال های اخیر به گونه ای بوده است که عمده حمایت کننده های مالی علاقمند به سرمایه گذاری در رشته شطرنج، حمایت خود را از این رشته دریغ کرده اند.

استاد بزرگ شطرنج ایران با واکاوی علت استقبال نکردن حمایت کننده های مالی از رشته شطرنج توضیح دادکه «ناتوانی فدراسیون شطرنج در جذب حمایت کننده مالی و روحیه طلبکارانه ازشرکت هایی که قصد دارند در حوزه شطرنج سرمایه گذاری کنند، سبب شده است تا در حال حاضر هیچ شرکتی حاضر به سرمایه گذاری در شطرنج نباشد».

کاپیتان اسبق تیم ملی شطرنج ایران گفت: فدراسیون شطرنج به عنوان کسی که باید نقش پدرانه داشته و همواره امید را در میان شطرنج بازان گسترش دهد، بارها اعلام می کند شانسی برای کسب مدال نداریم و اگر در مسابقه ای حاضر نشویم، چیزی را از دست نداده ایم.

استادبزرگ شطرنج ایران گفت: متاسفانه سیاست های حاکم در فدراسیون شطرنج به گونه ای است که بیشتر استادان بزرگ شطرنج، عطای حضور در شطرنج را به لقای آن بخشیده اند و نگران آینده شغلی خود هستند.

 ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران


امیر باقری ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران کامبوزیا فدراسیون شطرنج کامبوزیا نایب رئیسی فیده فیده فدراسیون کامبوزیا
ارسال شده در مورخه : يكشنبه، 4 خرداد ماه، 1393 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

Noroozi , Karbar , NSI , rahim_taavon , hreza

مرتبط باموضوع :

 دو مصاحبه خواندنی از استاد بزرگ الشن مرادی  [ پنجشنبه، 24 شهريور ماه، 1390 ] 2013 مشاهده
 مصاحبه ايسكانيوز با دكتر مداحي  [ سه شنبه، 17 مهر ماه، 1386 ] 1702 مشاهده
 هرندی : با من مخالفند ، پسرم را بهانه می کنند  [ شنبه، 17 آذر ماه، 1386 ] 2171 مشاهده
 آناند: کاسپاروف از بازنشستگی پشیمان است!  [ دوشنبه، 15 خرداد ماه، 1391 ] 1827 مشاهده
 احسان قائم مقامي در نمايشگاه ايرنا  [ شنبه، 19 آبان ماه، 1386 ] 1495 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب