تاریخ : شنبه، 15 دي ماه، 1386
موضوع : آموزش شطرنج

تشكيل دو جلسه در فدراسيون شطرنج

 



تشکیل دو جلسه در فدراسیون شطرنج

 

جلسه کمیته آموزش و مربیان

در جلسه کمیته آموزش و مربیان پیرامون حضور مربیان در مسابقات و تدریس بازیکنان رده های سنی بحث و تبادل نظر شد .
در
این جلسه که با حضور آقایان افشین تهرانی و اساتید فیده مهرداد اردشی ، آرش روغنی و عباس خاکپور در تاریخ 4/10/86 در محل فدراسیون برگزار شد ، موارد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 

-          در اولین جلسه دور جدید کمیته آموزش و مربیان فدراسیون شطرنج پیشنهاد شد ، در تمامی مسابقات تیمی از جمله لیگ برتر ، جام حذفی و کلیه مسابقات باشگاههای کشور تیمها از مربیان درجه یک و دو استفاده نمایند و لیست تیم ها با ارائه نام مربی و سرپرست به مسئول مسابقه ارائه شود .

 

-           در خصوص برگزاری دوره های مربیگری در سطح کشور نیز مقرر شد از مدرسین درجه یک و با سابقه استفاده شود .

 

-           در رابطه با مربیان تیم های ملی در رده های سنی پیشنهاد شد ، درجه بین المللی یک مربی یکی از معیار های انتخاب وی باشد و حداقل ریتینگ مربی در رده سنی زیر 8 ، 10 ، 12 سال 2100 و در رده های سنی بالاتر 2200 باشد . در این رابطه معیار بالاترین ریتینگ اکتسابی مربی در طول فعالیتش خواهد بود که این موضوع درسایت فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) قابل دسترس است .

 

 

 

جلسه کمیته همگانی

در چهاردهمین جلسه کمیته همگانی فدراسیون شطرنج ، پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده از جلسه قبل تاکنون از جمله گزارش جلسات برگزار شده دبیر فدراسیون با مسئولین امور تربیتی آموزش و پرورش استان تهران ، موارد مختلف طبق دستور جلسه بررسی و نهایتاً مقرر شد :

-          آموزش همگانی شطرنج در مدارس پسرانه ای که در رابطه با اجرای طرح اعلام آمادگی کرده بودند آغاز شود .

-          برنامه آموزشی که در 6 مدرسه دخترانه در 4 منطقه دنبال می گردد مورد نظارت وحمایت کافی قرار بگیرد .
 کتاب آموزش شطرنج ویژه دوره آمادگی به مربیان در حال تعلیم ارائه شود .

-          پیشنهاد برگزاری کارگاه های بازآموزی ویژه برای مربیان درجه  3 ، 2 و 1 به منظور تدوین یک روش یکسان در آموزش مقدماتی شطرنج به کمیته آموزش ومربیان ارائه شود .

سیمین میروهابی ، داوود نعمتی ، سیامک آزادواری ، محمد تقی ابراهیم زاده ، ابوالقاسم نجیب ، مسعود رضایی و هادی کریمی اعضاء حاضر در این جلسه بودند .

 




منبع این مقاله : :.: سايت تخصصي شطرنج ايران / Iranian Professional Chess :.
آدرس این مطلب : http://www.achmaz.ir/485/تشكيل-دو-جلسه-در-فدراسيون-شطرنج/