تاریخ : پنجشنبه، 20 دي ماه، 1386
موضوع : اخبار داخلي

گزارش پاياني مسابقات تيمي آسيا در هند

 



گزارش پایانی رخ در رخ از مسابقات تیمی آسیا

دور ششم

    شکست مردان و تساوی با ارزش زنان
# در دور ششم پانزدهمین دوره مسابقات تیمی قهرمانی مردان آسیا ، تیم ملی کشورمان دیدار حساس خود مقابل ازبکستان را با نتیجه 2.5 بر 1.5 واگذار کرد و امیدهای ما برای کسب عنوان چهارم کم رنگ شد . در این دیدار احسان قائم مقامی با تیمور گاریف (2557) مساوی کرد ، مرتضی دربان در غیاب محجوب به آنتون فیلیپوف (2502) باخت ، شجاعت قانع سعیدعلی یولداچف (2526) را برد و امین نصری بازی را به مارات جومایف (2527) واگذار کرد .

با این نتیجه ازبکستان و ایران هر دو 6 امتیازی شدند اما ازبک ها با توجه به امتیاز شکنی بهتر بالاتر از ایران در رده چهارم قرار گرفتند . در بازی های دیگر چین 3.5 بر 0.5 هند آبی را برد و تاحدود زیادی عنوان قهرمانی خود را مسجل کرد چرا که آنها دور آخر به مصاف تیم قعرنشین سری لانکا می روند . هند قرمز با همین نتیجه افغانستان را شکست داد و سری لانکا 4 بر صفر مغلوب ویتنام شد .
در دور ششم پنجمين دوره مسابقات تیمی قهرمانی زنان آسيا ، تیم ملی ایران مقابل تیم قدرتمند ویتتام مساوی کرد تا ضمن حفظ رده چهارم نیم نگاهی هم به مدال برنز داشته باشد . در دیدار ایران و ویتنام آتوسا پورکاشیان روی میز یک نگوین (2346) را شکست داد ، شادی پریدر با لی کیو (2302) مساوی کرد و شیرین نوابی به هوآنگ (2265) باخت . با این نتیجه ویتنام با 7 و ایران با 6 امتیاز در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند . ویتنام در دور آخر با هند قرمز بازی دارد و ایران به مصاف ازبکستان می رود.

اما بازی سرنوشت ساز چین و هند قرمز 2.5 بر 0.5 به سود چین خاتمه یافت و چینی ها یک دور مانده به پایان راه عنوان قهرمانی را جشن گرفتند . هند سبز 3 بر صفر سری لانکا را برد و ازبکستان با هند آبی مساوی کرد .

 

دور هفتم (آخر)

    چین قهرمان مردان و زنان
سرانجام مسابقات با قهرمانی چینی ها در هر دو گروه به پایان رسید . در گروه مردان امروز تیم ملی ایران پس از مدتها بدون احسان قائم مقامی به مصاف هند قرمز رفت . محجوب روی میز یک با مهره سیاه مغلوب ساشیکیران (2677) شد ، مرتضی دربان با گانگولی (2579) مساوی کرد ، شجاعت قانع به گوپال (2528) باخت و امین نصری گوپتا (2495) را شکست داد . در نتیجه ایران 2.5 بر 1.5 دیدار را واگذار کرد تا با 6 امتیاز حاصل از 3 پیروزی و 4 باخت پیاپی در رده پنجم آسیا قرار بگیرد .

اما چین 3.5 بر 0.5 افغانستان را شکست داد تا هم امتیاز با هند و به لطف امتیاز شکنی بهتر جام قهرمانی را به خانه ببرد . هند دوم شد ، ویتنام در جای سوم قرار گرفت و ازبکستان چهارم شد. پس از ایران هند آبی ششم شد و افغانستان و سری لانکا نیز در قعر جدول قرار گرفتند .


در گروه دختران تیم ما مقابل ازبکستان در حالی مساوی کرد که در صورت پیروزی ، مدال برنز آسیا نصیبش می شد.  در این دیدار پورکاشیان مساوی کرد ، قادرپور پیروز شد و نوابی باخت . به این ترتیب ایران با 7 امتیاز به خاطر امتیاز شکنی پس از با ویتنام در جای چهارم قرار گرفت.  چین با اقتدار کامل و 14 امتیاز اول شد و هند با 12 امتیاز بر سکوی دوم ایستاد . هند آبی ، ازبکستان ، هند قرمز و سری لانکا (تیمی که حتی نیم امتیاز هم به دست نیاورد !)  در رده های پنجم تا هشتم قرار گرفتند .
در مجموع تیم ملی مردان ایران در رقابتهای پانزدهمین دوره متوسط ظاهر شد و نتوانست جایگاه خوبی کسب کند . اما تیم ملی بانوان نتایج نسبتاً خوبی گرفت و اگر اندکی بخت بابچه های ما یار بود می توانستند مدال برنز مسابقات راکسب کنند . #

 

 

گزارش آچمز از نتایج انفرادی میزها

5 مدال با ارزش انفرادی برای ایران

استاد بزرگ با تحربه کشورمان احسان قائم مقامی با کسب 4 امتیاز از 6 بازی (بدون شکست) و عمکرد معادل درجه بین المللی 2407 و استاد بین المللی (منتظر) جوان و خوش آتیه ایران زمین امین نصری با کسب 2 امتیاز از 4 بازی و عملکرد معادل درجه بین المللی 2427 به ترتیب مدال های برنز انفرادی میزهای 1 و 4 مردان را بر گردن آویختند .

استاد بین المللی بانوان آتوسا پورکاشیان با کسب 4 امتیاز از 6 بازی و عملکرد معادل درجه بین المللی 2417 ، استاد بزرگ بانوان شادی پریدر با کسب 4 امتیاز از 6 بازی (بدون شکست) و عملکرد معادل درجه بین المللی 2323 و استاد بین المللی بانوان شایسته قادرپور با کسب 2.5 امتیاز از 5 بازی و عملکرد معادل درجه بین المللی 2165 نیز در میز های 3 گانه اصلی بانوان به مقام سوم رسیدند و  مدال های با ارزش برنز انفرادی مسابقات تیمی بانوان آسیا را به تهران آوردند .

 




منبع این مقاله : :.: سايت تخصصي شطرنج ايران / Iranian Professional Chess :.
آدرس این مطلب : http://www.achmaz.ir/492/گزارش-پاياني-مسابقات-تيمي-آسيا-در-هند/