تاریخ : چهارشنبه، 12 تير ماه، 1387
موضوع : اخبار داخلي

دور سوم المپیاد ورزشی شطرنج ایرانیان

 



دور سوم المپیاد ورزشی شطرنج ایرانیان

دقایقی پیش، دور سوم دومین دوره المپیاد ورزشی ایرانیان (رده سنی نوجوانان) با حضور 29 تیم در دو بخش پسران و دختران در محل تالار مسابقات شطرنج استان آذربایجان شرقی واقع در شهر زیبای تبریز پایان یافت.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون شطرنج، در دور سوم دومین دوره المپیاد ورزشی شطرنج ایرانیان در بخش پسران تیم گیلان با نتیجه تساوی 2 بر 2 در برابر تیم خراسان رضوی متوقف شد. تیم گلستان با پیروزی قاطع چهار بر صفر خود در برابر تیم مازندران در صدر قرار گرفت و شطرنجبازان کرج با حساب 3 بر 1 در برابر تیم خوزستان به برتری دست یافتند.

در دیگر دیدارهای نیز تیم های تهران، کردستان، زنجان، اصفهان، قزوین، خراسان شمالی و هرمزگان در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

به این ترتیب در پایان دور سوم این مسابقات، تیم گلستان با کسب 10.5 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم گیلان با 10 امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم های خراسان رضوی و تهران نیز با 9.5 امتیاز در تعقیب صدرنشینان مسابقات به سر می برند.

همچنین در دور سوم بخش دختران مسابقات تیم تهران با پیروزی مقتدرانه چهار بر صفر خود در برابر تیم مازندران صدرنشینی اش را تداوم بخشید. دیدار حساس تیم های خراسان رضوی و گیلان به نفع خراسانی ها به پایان رسید و تیم آذربایجان غربی با نتیجه چهار بر صفر در برابر تیم سختکوش کرج نتیجه را واگذار گرد.

در دیگر دیدارها نیز ، تیم های همدان، اصفهان، گلستان، کردستان، مرکزی، زنجان، سمنان، قم، قزوین و اردبیل در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

به این ترتیب در پایان دور سوم این مسابقات، تیم تهران با کسب 11.5 امتیاز به تنهایی در صدر قرار گرفت و تیم های کرج و همدان به ترتیب با 10 و 9.5 امتیاز در رده های بعدی جای گرفتند.

گفتنی است، این مسابقات در بخش پسران به سرداوری ناصر کنعان آذر و در بخش دختران به سرداوری اعظم صادق نژاد طی 7 دور به روش سوئیسی برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می شود ، فدراسیون شطرنج در یک اقدام منحصر به فرد به مناسبت سال نوآوری و شکوفایی با ایجاد سایتی جامع برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها ، نتایج و اخبار این مسابقات را به صورت زنده در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

دومین المپیاد ورزشی ایرانیان

(رده سنی نوجوانان)

> نتایج دور به دور پسران

> نتایج دور به دور دختران




منبع این مقاله : :.: سايت تخصصي شطرنج ايران / Iranian Professional Chess :.
آدرس این مطلب : http://www.achmaz.ir/750/دور-سوم-المپیاد-ورزشی-شطرنج-ایرانیان/