تاریخ : يكشنبه، 28 مهر ماه، 1387
موضوع : اخبار داخلي

ويسواناتان آناند قهرمان شطرنج جهان شد

 


آناند - کرامنیک

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان

مسابقات قهرمانی جهان بین اساتید بزرگ ویسواناتان آناند از هند و ولادیمیر کرامنیک از روسیه در شهر بن آلمان آغاز شد.

در بازی اول این مسابقات استاد بزرگ روس ولادیمیر کرامنیک که مهره سفید را در اختیار داشت پس از اینکه یک پیاده از حریف هندی خود ویسواناتان آناند پیش افتاد، نتواست از برتری خود استفاده کند و به نتیجه تساوی رضایت داد.

در بازی دوم این مسابقات استاد بزرگ هند "ویسواناتان آناند" که مهره سفید را در اختیار داشت پس از اینکه در وضعیتی پیچیده سعی در پیدا کردن راه برد داشت به علت تنگی زمان پیشنهاد تساوی همتای روس خود "ولادیمیر کرامنیک" را پذیرفت.

دور سوم و چهارم مسابقات قهرمانی شطرنج جهان بین اساتید بزرگ ویسواناتان آناند و ولادیمیر کرامنیک در شهر بن آلمان به پایان رسید.

در بازی سوم این مسابقات ویشی آناند توانست با مهره سیاه حریف روس خود ولادیمیر کرامنیک را مغلوب کند.

بازی چهارم نیز شب گذشته در شروع گامبی وزیر نپذیرفته شده با نتیجه تساوی خاتمه یافت تا آناند همچنان با نتیجه 2.5 بر 1.5 برتری خود را حفظ کند.

دور پنجم :  پس از یک روز استراحت دور پنجم مسابقات قهرمانی شطرنج جهان با پیروزی استاد بزرگ هندی ویسواناتان آناند پیگیری شد.

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان بین ویسواناتان آناند (هند) و ولادیمیر کرامنیک (روسیه) از روز 23 مهرماه آغاز شده است که در دور پنجم ویشی آناند با کسب دو پیروزی و سه تساوی با نتیجه 3.5 بر 1.5 از حریف خود پیشی گرفته است.

نکته جالب اینکه دومین پیروزی آناند در برابر کرامنیک بازهم با مهره سیاه برای وی بدست آمد.


دور ششم :  دور ششم مسابقات قهرمانی شطرنج جهان ساعتی پیش با پیروزی استاد بزرگ هندی ویسواناتان آناند پیگیری شد.

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان بین ویسواناتان آناند (هند) و ولادیمیر کرامنیک (روسیه) از روز 23 مهرماه آغاز شده است که در دور ششم ویشی آناند با کسب سه پیروزی و سه تساوی با نتیجه 4.5 بر 1.5 از حریف خود پیشی گرفته است.

دور دهم مسابقات قهرمانی شطرنج جهان روز گذشته با اولین پیروزی استاد بزرگ ولادیمیر کرامنیک در برابر ویسواناتان آناند به پایان رسید.

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان بین ویسواناتان آناند (هند) و ولادیمیر کرامنیک (روسیه) از روز 23 مهرماه آغاز شده است که در دور دهم ولادیمیر کرامنیک با غلبه بر ویسواناتان آناند 4 امتیازی شد.

این پیروزی در حالی برای استاد بزرگ روسیه بدست آمد که ویشی آناند تنها با یک تساوی خود را به عنوان قهرمان جهان معرفی می ساخت.

این مسابقات فردا در شرایطی پیگیری می شود که آناند با نتیجه 6 بر 4 از حریف پیشی گرفته است.

 

ویسواناتان آناند قهرمان جهان شد

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان با قهرمانی استاد بزرگ هند نیرومند ویسواناتان آناند به پایان رسید.

مسابقات قهرمانی شطرنج جهان که از روز 23 مهرماه بین ویسواناتان آناند (هند) و ولادیمیر کرامنیک (روسیه) آغاز شده بود با قهرمانی ویشی آناند به پایان رسید.

بدین ترتیب آناند در دور یازدهم با تساوی در برابر کرامنیک در مجموع به پیروزی 6.5 بر 4.5 دست یافت تا یک دور مانده به پایان رقابت ها جام قهرمانی را از آن خود کند.

گفتنی است، مبلغ یک و نیم میلیون یورو معادل 2.35 میلیون دلار آمریکا برای این مسابقات جایزه در نظر گرفته شده بود.

این مسابقات در محل سالن هنر و نمایش شهر بن آلمان پس از 12 دور رقابت در روز 12 آبان ماه جاری پایان یافت.

لازم به ذکر است سرداوری این رقابت ها به عهده رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شطرنج داور بین المللی "پاناگیوتیس نیکولوپولوس" از یونان واگذار گردیده است.

"نیکولوپولوس" چندی پیش برای تدریس در اولین دوره سمینار داوری فدراسیون جهانی شطرنج به ایران سفر کرده بود.

اخبار بیشتر به زودی !

 

 


 


 


 





منبع این مقاله : :.: سايت تخصصي شطرنج ايران / Iranian Professional Chess :.
آدرس این مطلب : http://www.achmaz.ir/883/ويسواناتان-آناند-قهرمان-شطرنج-جهان-شد/