چراغ روشن شطرنج ایران

«آچــــــــمز»
چراغ روشن شطرنج ایران
به قلم استاد "محمد زارعی"

جام جهانی 2017


Levon Aronian  Chess World Cup
آرونیان، قهرمان جام جهانی

همه از یک خانواده ایم


ااا











ا

بخش ایران در سایت نتایج

اپلیکیشن های شطرنج

ا
چس 24 [شطرنج 24]
یک اپلیکیشن عالی شطرنجی
Chess24 Application
ا


 بازی با مگنوس کارلسن
Play Magnus Application


 پلی چس آنلاین 

PlayChess Application

 فریتس (نسخه اندروید) 

اپلیکیشن فریتز شطرنج


استوکفیش

Stockfish Application

چس:  آی او اِس - اندروید

 Chess.com Application 


فالوچس:  آی او اِس - اندروید

Follow Chess Application


شطرنج شردر 

Shredder Chess Application

تاکتیک های شطرنج (iOS) 

Chess Tactics Application


ساعت شطرنج
آی او اِس - اندروید

Chess Clock Application
سایر اپ های شطرنجی

سه باور غلط در شطرنج

سه باور غلط درباره ی شطرنج
برگردان از "رامان رامتین"

نابغه ی دوران



الکساندر آلخین، نابغه ی دوران

با تشکر از "غلامرضا خواجویی نژاد"

اینستاگرام آچمز
گشایش پارسی



گشایش پارسی

به کوشش "مهدی دوستکام"

آچمز در آپارات

Chess.com

چس بمب

تست

دو شطرنجي در بين چهره‌های سه دهه انقلاب !

 

خبري مسرت بخش

احسان قائم مقامي و آتوسا پوركاشيان

در جمع چهره هاي برتر ورزش

 



مراسم تجلیل از چهره‌های برتر ورزش در سه دهه انقلاب اسلامی

مراسم تجلیل از چهره‌های برتر ورزش کشور طی سه دهه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، شب گذشته با حضور محمد باقر قالیباف و مسئولان ورزش کشور در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم، مصطفی آجورلو رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه "گرامیداشت سی سالگی انقلاب، بهترین بهانه برای گردهمایی باشکوه ورزشکاران است" اظهار داشت : کارآمدی ورزشکاران، مهمترین شاخص و ویژگی انقلاب در عرصه ورزش است و مردم ما نشان داده‌اند که همیشه قدردان نخبه‌های ورزش بوده‌اند.

در ادامه ارکستر سمفونیک تهران به اجرای برنامه‌ پرداختند و سپس محمدباقرقالیباف، شهردارتهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل، گفت : اهمیت ورزش و فراگیری آن، یکی از مهمترین موضوعات اجتماعی است که اقشار و سنین مختلف را از هر جغرافیایی تحت‌تأثیر خود قرار داده و می‌دهد.

وی ادامه داد : توجه به ورزش از ابعاد جسمی، روحی و روانی و نیز ایجاد نشاط، پویایی و شادابی در جامعه و همچنین تخلیه منطقی هیجانات مخصوصاً در قشر جوان، از مهمترین دستاوردها و شاخصه‌های ورزش است.

قالیباف با تأکید بر اینکه "هرگز در پیشبرد اهداف ورزش قهرمانی و همگانی کوتاهی نکرده‌ایم" تصریح کرد : تاکنون در بعد قهرمانی به هر فدراسیون یا باشگاهی که نیازمند توجه و حمایت شهرداری بوده، بدون هیچ بحث‌ حاشیه‌ای کمک‌شده و از سوی دیگر توجه به ورزش همگانی و همگانی کردن ورزش و بسترسازی برای تربیت‌ قهرمانان آینده نیز در بستر ورزش محلات مورد تأکید جدی شهرداری بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه "ما مکلف به الگوسازی برای جامعه هستیم" اذعان داشت : پهلوانان و قهرمانان ورزش ما الگوهای خوبی برای جامعه هستند و این مراسم مراتب تقدیر و تشکر ما و همه ملت از نام‌آوران و افتخارآفرینان ورزش است.

قالیباف تأکید کرد : ما معتقدیم در شهری همچون تهران که مردم با مشکلات عدیده‌ای نظیر آلودگی های صوتی و آلودگی هوا، ترافیک و ... مواجهند، توجه به ورزش، امر به معروف است و حفظ سلامت جسم و روح و روان شهروندان، جزئی از وظایف ماست.

مراسم فوق با بیان سخنانی از سوی محمد درخشان دبیر ستاد این جشنواره ادامه یافت. وی با اشاره به اینکه "برگزاری چنین جشنواره‌هایی غبار فراموشی را از خاطره‌ها می‌زداید" اظهار داشت : برای تجلیل از قهرمانان و نام‌آوران ورزشی، هیأت داورانی مجرب، کارآزموده و آشنا به ورزش خصوصاً طی سه دهه اخیر انتخاب و نام 90 نفر از چهره‌های شاخص ورزشی در بخش‌های مختلف المپیکی، پارالمپیکی، قهرمانی جهان و رکورشکنی‌ها انتخاب شدند و سپس طی اقدامی بی‌سابقه اسامی موردنظر در معرض نظرخواهی مستقیم مردم قرار گرفت.

درخشان ادامه داد : ورزشکارانی که مورد تجلیل قرار می گیرند، 30 نفری هستند که به انتخاب مردم معرفی شده‌اند. اگرچه بسیاری از نام‌ها با اختلاف اندکی جای خود را به 30 نفر برگزیده دادند که این مسئله فقط سلیقه مردم است.

مراسم با معرفی برگزیدگان سی سال ورزش پس از انقلاب ادامه یافت که در ابتدا از مهرداد آگین، مراد علی شیرانی، علی ولی، علی کشفی‌ها و محمدرضا یزدانی برترین ورزشکاران جانباز و ایثارگر کشورمان و نیز خانواده های مرحوم محمد اوراز و سیروس قایقران، ورزشکاران افتخارآفرین ایران که دیگر در بین ما نیستند، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش دیگر طبق نظر سنجی مردمی، حمید استیلی، کریم باقری، علیرضا حیدری، امیر خادم، رسول خادم، علی دایی، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، جواد زرینچه، هادی ساعی، حمید سوریان، وحید شمسایی، احمدرضا عابدزاده، خداداد عزیزی، احسان قائم‌مقامی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، صمد نیکخواه‌بهرامی، جاسم ویشگاهی، عبدالرضا جوکار، اعظم خدایاری، هادی رضایی، نیره عاکف، مرحوم حسن هاشمی، نجمه آبتین، آتوسا پورکاشیان، لیلا ابراهیمی، سارا خوش‌جمال فکری و یگانه زنگنه به عنوان برترین ورزشکاران سه دهه انقلاب اسلامی انتخاب شدند و با دریافت لوح تقدیر و جوایز مورد تجلیل و تقدیر سازمان ورزش شهرداری تهران قرار گرفتند.

در این مراسم برخی از مسئولان ورزش کشور همچون هاشمی‌طبا، امیدوار رضایی، پورزرندی، دنیامالی، دکتر سجادی، دکتر گائینی، دکتر پاسوار، آبخضر و جمعی از بزرگان ورزش حضور داشتند.



ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 14 اسفند ماه، 1387 توسط admin  پرینت
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 کیهان ورزشی شماره 3217 - 1 دی 1397  [ شنبه، 1 دي ماه، 1397 ] 501 مشاهده
 تقویم 1394  [ سه شنبه، 6 مرداد ماه، 1394 ] 2421 مشاهده
 چاتورانگا بزرگترين آلبوم تاريخ شطرنج ايران  [ چهارشنبه، 17 مهر ماه، 1387 ] 2166 مشاهده
 همایون توفیقی نایب قهرمان آسیا شد !  [ شنبه، 16 تير ماه، 1386 ] 1844 مشاهده
 ماهنامه شطرنج 320  [ يكشنبه، 17 دي ماه، 1396 ] 5610 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب